Vacature Communicatie Coördinator

Binnen onze kerk in Vlaardingen willen we ruimte maken voor de nieuwe functie: Communicatie Coördinator

Wij geloven in een wereld waarin Liefde leidend is.

Daar dragen wij aan bij door een community te zijn waar mensen samen, in verbondenheid met God, leren ten volle te leven vanuit vrijheid, met helder zicht en daadkracht. Alles wie wij zijn en doen is gericht op samen zijn, samen leren en samen inspiratie opdoen voor een leven in geloof.

Jouw kenmerken: creatief, zorgvuldig en zelfstandig

Als Communicatie Coördinator vertaal jij de waarden van de kerk naar professionele en herkenbare media-uitingen. Je draagt zorg voor de grafische vormgeving voor verschillende platforms. Je bewaakt deadlines en zorgt dat de kerk op verschillende platforms zichtbaar en vindbaar is. Je werkt zelfstandig en zorgt dat zaken goed worden geregeld. Je attendeert mensen van wie je een inhoudelijke bijdrage verwacht tijdig op hun deadline en bewaakt de voortgang van communicatieprojecten.

Als Communicatie Coördinator val je onder de verantwoordelijkheid van het Hoofd Operationele Zaken.

Van de Communicatie Coördinator verwachten wij verder:

Grafische vormgeving

• Het grafisch vormgeven van een corporate communicatie stramien voor media-uitingen van de kerk
    • Website (WordPress)
    • Nieuwsbrieven (Mailchimp)
    • Social media, YouTubekanaal, podcast en dergelijke
    • Sjablonen voor Office (bijvoorbeeld sjablonen in Word voor notulen, memo’s en jaarverslag; sjablonen in Powerpoint en Excel voor rapportages)

Beheer van de media-uitingen van de kerk

• Zorgdragen voor de continuïteit en het beheer van alle media-uitingen van de kerk.
    • De nieuwsbrieven (Updates en Enthousiast) worden op tijd verstuurd,
    • Bewaken van het YouTube-kanaal en podcast van de kerk
    • Facebook- en Instagramberichten
    • Webcare op de reacties op de berichten op het YouTube-kanaal (https://www.youtube.com/nazarenervlaardingen)
    • Beheer en bijhouden van de website
    • Actueel houden van het mediasysteem in de Ontmoetingsruimte

Coördinatie van de communicatie

• Gemeenteleden die een inhoudelijke bijdrage leveren attenderen op deadlines
  • Indien nodig: vrijwilligers werven en aansturen die mede zorgdragen voor het plaatsen van de informatie
  • Eindverantwoordelijk voor het tijdig plaatsen van informatie op de verschillende kanalen

• Bekend met de Kerk van der Nazarener
  • Bereid om lid van de Kerk van de Nazarener Vlaardingen te worden
  • Aanstelling is 0,2 fte (8 uur per week)

Wat wij bieden

• Een werkplek in een actieve gemeente met ruim 700 leden
  • Een salaris passen binnen het salarishuis van de Kerk van de Nazarener Nederland
  • Een mobiele werkplek (telefoon en laptop: iPhone en Macbook) en de benodigde Adobe software

Heb je interesse? Stuur dan je sollicitatiebrief en CV aan bestuursraad@kvdnvlaardingen.nl.