“Waar je talenten en je hart samenkomen, dat is de plaats waar God je geroepen heeft.”

Pete Richardson

Ieder mens heeft gaven en talenten. Veel mensen hebben ook een droom, een visie of een passie. Iets wat hen bezig houdt, iets wat zij belangrijk vinden. Vlam! wil gemeenteleden helpen ontdekken waar hun talenten en hun passie samenkomen en met de persoon in kwestie kijken of er een plek is in het Koninkrijk van God waar hij of zij dit kan inzetten. Onze overtuiging is dat iemand gaat ‘vlammen’ wanneer talenten en passie samenkomen.

Cursus Vlam!

Tijdens de cursus Vlam! wordt de gelegenheid geboden om gaven en talenten, je vrijwilligerstype en iets meer over je persoonlijkheid en passie te ontdekken. Hiervoor gebruiken we een aantal testjes. Na afloop van de cursus krijgt elke deelnemer een persoonlijk adviesgesprek.

Persoonlijk adviesgesprek

Het persoonlijk adviesgesprek gaat over de plaats waar je gaven en talenten en je passie samenvallen. Er wordt gekeken naar de plaatsen in en buiten de gemeente waar dit ingezet kan worden. Gemeenteleden die al weten wat hun gaven en talenten zijn, kunnen de cursus overslaan en direct gebruik maken van een persoonlijk adviesgesprek.

Vacatures

Naast het adviseren van gemeenteleden over een plek of taak die bij hen past zorgt Vlam! voor een inventarisatie van de vacatures die er zijn in de kerk. Deze vacatures worden op het informatiebord in de kerk gehangen zodat ieder gemeentelid kan zien of er een vacature is die hem of haar aanspreekt.

Inzet als vrijwilliger

Voor vrijwilligers in de gemeente zijn er diverse uitdagende taken en mooie projecten om aan mee te werken. Daarnaast is het mogelijk om middels een ‘stage’ bij diverse afdelingen een kijkje te nemen.

Meer informatie? Stuur voor meer informatie een mail naar vlam@kvdnvlaardingen.nl